25 Mart 2008 Salı

Var mı Google'dan bilgilisi bu dünyada?

Misyonu dünyadaki tüm bilgileri organize etmek, evrensel olarak erişilebilir ve kullanışlı kılmak olan, adı sonsuzluğu simgeleyen, renklerini legoların renklerinden alan, çoğumuzun açılış sayfası olan, bir tıkla aradıklarımızı önümüze getiren bi yer var bildiğimiz, Google! Google Türkiye’nin pazarlama direktörü Mustafa İçil bu hafta bizlerle biraz internette pazarlama, biraz da Google hakkında sohbet etti.



İnternette reklam:



Reklamın tarihsel dönüşümüne baktık önce: baskı devrimi ile dönüm noktasını yaşayan reklam, daha sonra fotoğraf devrimi ile duygusallığı ile ön plana çıktı, hala yerini koruyan radyo devrimi ve onu takiben gelen TV devriminden sonra, reklam artık internet devrimi ile başka bir dönüm noktası nyaşıyor. 2006’nın verileri ile reklam dünyasına bakarsak, toplamda 2 milyar reklam harcamısı görüyoruz. Bu harcamının dağılımında ise internetin oranı henüz daha %1’lerde. Liderlik ise şüphesiz % 53 ile TV’de, basılı medya ise % 35 ile basılı medyada. Tabii burada internet reklamlarının TV reklamlarına göre daha ucuz olması da reklam harcaması pastasındaki bu oran üzerinde etkili, ama internette reklamın gittikçe yaygınlaştığı bir gerçek, zaten 2007’nin verileri % 2-3’e kadar artmış durumda internette reklam harcamaları. Bu rakam neden daha da artıcağını gösteren rakamlar ise şöyle: bir kişinin günde internette vakit harcama oranı % 22. % 37 ile TV birinci iken, % 12 radyo, % 10 basılı medya internetin gerisinde kalmış durumda. İnternette reklam için güzel haberler bunlada sınırlı değil, kişilerin gözünden reklam değerlendirmelerine baktığımızda sonuçlar şöyle:



En çekici reklam …. 2.
En bilgilendirici reklam….1.
En eğlenceli reklam…2.
En kendimle ilgili……….1.
En sinir edici3.



İnternetin dünü bugünü:



1994 -1998 arası bilgi dönemi olarak bilinen süreçte internette firmalar yerlerini alıp, bilgilerinden kendilerinden bahsettiler, 1998 – 2005 yılları arası dönemde ise amazon, eBay, Skype gibi örnekleri ile iletişim dönemini yaşayan internet. 2006 yılından başlayarak youtube, myspace, blogger gibi içerikleri kullanıcıların yarattığı modeller internette ön planda.



Google’dan notlar:



Hiçbir konuda kolay kolay anlaşamayan Larry Page ve Sergey Brin’in bir araya geldiği Stanford Üniversitesi hikayenin başlangıç noktası olmuş. Yurt odasında başlayan Google günleri, garajda devam etmiş. Kapsam, doğru sonuç, hız, sadelik ve kolaylık ile arama motorunun başarı sırları sıralanmış. Sayfa tasarımında sadeliğinin oldukça önemli olduğu Google’da ana sayfaya herhangi bir şey koymak tabu. Sonuçların bize ulaşması için gereken zaman ise 1 saniyeden az!
Peki Google’ın nasıl para kazanıyor? Gelir modeli çoğunlukla Google üzerinden adwords ile reklam verenlere dayanmakta.



“Never settle for the best” diyen Google, tepedeyken innovasyona devam ederek kendini geliştirmekte, sürekli öğrenip gelişmekte, böylece rakiplerin onu yakalamasını da zorlaştırmakta…

Hiç yorum yok: